Sunday, January 6, 2013

Aku ni.. da salah amik course ke..??

Assalamualaikum.. dan selamat.. tengah malam.. haha.. :p

tadi.. ada orang tanya.. aku ni tak aktif eh dalam berblogging ni.. soalan susah tu.. tak study lagi untuk jawab soalan tu.. haha.. aku tak tahu nak jawab macam mana.. sebab nya.. masa aku ada idea nak taip pape.. aku tak bole online.. bila da online.. tak tahu nak taip apa.. so.. awak yang tanya tu... kalau baca post ni.. fikir2 kan lah sendiri jawapan nya macam mana ye.. haha.. :D

ok.. tajuk salah amik course.. seram ni.. susah jgak kan kalau salah amik course.. jap lagi tak lepas.. kena ulang balik.. TENSION.. TENSION.. STRESS bila fikir.. tapi nak buat macam mana kan.. teruskan je la.. aku mesti bole pnya.. *AAMIINN*.. ^_^

kenapa aku bole terfikir yang aku tersalah amik course ni.. sebab nya.. aku amik course engineering.. yang berasas kan subjek PHYSICS.. yang aku tak berapa nak minat.. aku minat lagi BIOLOGY.. subjek SCIENCE yang paling aku minat BIO la.. tapi aku tak amik course medic.. sebabnya.. aku pun tak pasti..

dalam hal ni.. yang boleh memupuk minat seseorang pelajar tu.. merupakan si pengajar.. sama ada guru or lecturer.. tak kisah la.. sama je pun tugas diorang.. dulu pun.. masa mula2 masuk menengah atas.. aku paling tak suka.. BIO la.. haha.. sebab nya.. pengaruh senior da kawan2.. masuk2 kelas.. da set kan my mind.. bnda ni susah.. ok... memang susah la jadi nya..

nasib berubah selepas berjaya mendaftar kan diri masuk ke MRSM.. mula2 tu.. tetap tak suka BIO.. cikgu ajar laju betul.. maybe sebab gaya hidup plajar MRSM memang macam tu.. so.. go on je la.. tak pe.. sabar... sabar.. disebab kan gaya pengajaran yang digunakan oleh cikgu tersebut (teacher marziah) sangat menarik minat pelajar2.. aku mula suka kan BIO.. rasa macam.. laa senang je BIO ni.. bukan nya susah sangat nak faham..

skrg.. aku dapat course engineering.. da memang aku minx pun course tu.. tapi.. PHYSICS..?? slack nya lah.. susah betul nak faham.. eh.. faham tak de la susah.. nak cari jalan penyelesaian tu yang agak susah.. then.. dapat la satu lecturer ni.. wah.. cara pengajaran dia.. bagus betul.. menarik minat.. pandai buat lawak.. buat orang hilang ngantok..  memang best la kelas dia.. biase nya rasa malas je nak g kelas.. tapi bila dapat kelas dengan dia.. bila2 dia buat kelas pun tak kisah.. lebih kurang macam tu la rasa keseronokan berada dalam kelas dia.. memang nasib baik betul aku ni.. Alhamdulillah..

kenapa ramai yang akan gelak bila ada orang buat salah..?? benda ni merupakan salah satu masalah pembelajaran yang sangat.. ntah.. tak tahu nak kata apa.. tapi.. memang aku tak suka gila la bila orang gelak time orang buat salah.. walaupun aku pun ada la jgak gelak.. nak buat macam mana.. manusia takde yang sempurna..

benda ni slalu terjadi time kelas bahasa.. or language classes.. lagi2 time bi.. tahu la ramai yang hebat bi.. tapi.. tak yah la gelak kan sangat orang yang buat salah.. segan la dia.. buat salah.. kena gelak.. buat salah.. kena gelak.. bukan nak betulkan.. kalau hebat sangat.. da.. tak yah belajar.. pergi mengajar.. bukan gelakkan macam kesalahan tu satu benda lawak.. sebab tu aku tak suka kelas bahasa.. kelas lain.. tak nak plak gelakkan.. tahu masing2 senyap.. kelas bahasa.. galak betul gelak nya..*marah ni.. marah ni* haha..

da.. hilang da idea nak taip apa.. tadi bnyak je.. tak pe la.. da pukul brape da pun.. sambung lain kali je la...

sapa2 yang baca tu.. rajin betul baca.. panjang ni.. haha.. pape pun.. thanks sebab baca.. baca yang lain2 jgak ye.. haha.. ^_^

No comments:

Post a Comment